tirsdag den 11. december 2012

O store Gud, når jeg med undren skuer......

Nogle fra ELM, med Nicolaj Wibe i spidsen, har valgt at placere os her i Hurdal, et af de smukkeste steder i verden. Det er vi meget taknemlige for - både fordi vi lærer rigtig meget og er sammen med nogle dejlige mennesker, men også fordi naturen heroppe er noget helt for sig! En søndag morgen stod jeg op klokken 6.10 for at gå op på toppen af Fjellsjøkampen som ligger 812 m. over havets overflade og i øvrigt er det højeste fjeld her i Hurdal. Temperaturen denne morgen var et stykke under -10 grader, og her er jo totalt vindstille, så det handler om bare at holde sig igang, for at holde varmen. Jeg kunne dog hurtigt mærke isklumper på øjenvipperne, en mærkelig oplevelse. Men jeg kunne ikke lade være med at tænke på, hvor fantastisk Gud har skabt verden, og hvor stort et byggeprojekt det har været, i forhold til hvad vi andre kan finde på at kaste os ud i!
"Hvor var du da jeg grundlagde jorden?".............." Job 38.
"I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden"...... 1. Mosebog.
"Låner jeg morgenrødens vinger og slår mig ned, hvor havet ender, så leder din hånd mig også der"...... Salme 139.
Derover i skoven bor vi. Det højeste sted på billede et Brenntoppen 518 m over havet.  
Ja, det er rigtig flot - men også rigtigt koldt! Det er ikke til at forstå at vi om knap en måned er i Peru i 40 graders varme!

(Filip)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar