mandag den 17. december 2012

Tillykke med fødselsdagen Jesus

Om 3 dage tager vi fra Norge, så vi er godt igang med at pakke. Vi har stadig undervisning til og med onsdag, så der er nok at se til, når alt skal pakkes ned, og et stort hus skal gøres rent. Nu vil jeg dog ikke klage, for vi er virkelig taknemmelige over alt det, vi har lært og oplevet her i Norge! Det havde været et voldsomt chok for os at komme til Peru uden denne forberedelse... Vi siger ELM mange tak! Tiden er gået stærkt, og det er svært at forstå, at vi om 18 dage sidder i flyet på vej mod Peru.
I torsdags var vi hjemme hos vores rektor om aftenen, og en af de ting der skete var, at hans 14 årige datter sang en rigtig god julesang for os. Den kan jeg ikke rigtig glemme, og jeg ønsker, at I også skal høre den, så derfor har jeg indsat et link til den her:
Happy Birthday Jesus (Tillykke med fødselsdagen Jesus)
Lidt af teksten er: "...And the Presents are nice, but the real Gift is you..." . Det betyder: "Og gaverne er rare, men den rigtige gave er dig". Det er jo lige netop det, der er pointen i julen! At det er Jesu fødselsdag! Det tror jeg nogle gange at vi glemmer. Da jeg søgte på You Tube efter sangen, fandt jeg en anden sang, hvor noget af det de viste var en lagkage med navnet Jesus på. Det er da virkelig at gøre det konkret. At det er Jesu fødselsdag vi fejrer i julen!
I skolen har Daniel og Elisabeth arbejdet med juleevangeliet. Det gjorde de meget kreativt ved at lave en slags julekrybbe. Milka og børnene er dygtige... Se hvor fint det blev ved hjælp af æggebakker, farver, en skuffe, karton, lidt strikkerier o.lign:


Vi har ikke fået skrevet julekort til så mange i år, så vi vil bruge muligheden her til at ønske jer alle en glædelig jul og et velsignet nytår!
(Christina)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar